Με μια αιχμηρή παρέμβαση, η Περιφερειακή Σύμβουλος, Ευτυχία Σταθοπούλου, αναδεικνύει την κρίσιμη κατάσταση που επικρατεί στο Πυλί της Κω. Στο επίκεντρο της κριτικής της βρίσκονται η χρόνια συσσώρευση απορριμμάτων που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής και η έντονη δυσαρέσκεια για τον χειρισμό των ζητημάτων που αφορούν τη μεταφορά μεταναστών, με την ίδια να κάνει λόγο για ένα σκηνικό «απόλυτης απαξίωσης» και έλλειψης σεβασμού προς τους μόνιμους κατοίκους.
Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής της κας. Σταθοπούλου:
Οι εικόνες με τα σκουπίδια που στοιβάζονται στο Πυλί δεν είναι απλώς ένα πρόβλημα καθαριότητας. Είναι η εικόνα απαξίωσης.
Δρόμοι και κοινόχρηστοι χώροι γεμάτοι απορρίμματα. Εικόνες που δεν μας τιμούν. Κάδοι που ξεχειλίζουν, συσσωρευμένα σκουπίδια δίπλα σε σπίτια, στρώματα, έπιπλα και κάθε λογής απορρίμματα παραμένουν εκτεθειμένα χωρίς κανείς να παρεμβαίνει άμεσα. Μιλάμε για μια εικόνα εγκατάλειψης και όχι απλής δυσλειτουργίας.
Από την άλλη, η μόνιμη σιωπή γύρω από την μεταφορά μεταναστών στο Πυλί της Κω αυτές τις μέρες συνθέτουν ένα σκηνικό απόλυτης απαξίωσης!
Άλλωστε στο Πυλί είναι το πρόβλημα, δεν φαίνεται και πολύ στους τουρίστες. Μέσα στα στενά του χωριού δεν περνάνε τουρίστες, κρύβεται το πρόβλημα, οπότε όλα καλά. Το λύσαμε και αυτό.
Μία βόλτα στην παιδική χαρά πίσω από τον Άγιο Γεώργιο είναι επίσης χαρακτηριστική της κατάστασης. Δεν μπορεί κανένας πολίτης να κάνει βόλτα. Σκουπίδια διάσπαρτα παντού.
Το κοινό στοιχείο και στις δύο περιπτώσεις είναι το αίσθημα έλλειψης σεβασμού προς τους κατοίκους. Όταν τα καθημερινά προβλήματα μένουν άλυτα τότε δημιουργείται η αίσθηση ότι κάποιοι θεωρούν δεδομένους τους ανθρώπους αυτού του τόπου.
Οι κάτοικοι του Πυλίου και της Κω δεν ζητούν τίποτα περισσότερο από τα αυτονόητα: Καθαριότητα και Σεβασμό. Η απαξίωση δεν φαίνεται μόνο στα σκουπίδια που μένουν στους δρόμους. Φαίνεται και στη σιωπή που συνοδεύει κάθε ζήτημα που αφορά το μέλλον του νησιού.
Σταθοπούλου Ευτυχία
Περιφερειακή Σύμβουλος





















Leave a Reply