Σφοδρές αντιδράσεις δημάρχων πολιτών και φορέων έχει προκαλέσει εδώ και μερικές μέρες το αιφνίδιο κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε πολλούς δήμους και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Απο χτες, έχει αναρτηθεί στα καταστήματα που κλείνουν, ανακοίνωση για την παύση λειτουργίας και από που θα εξυπηρετούνται πλέον οι κάτοικοι
Σύμφωνα με πηγές από τα ΕΛΤΑ, από Δευτέρα κλείνουν 204 καταστήματα σε όλη της χώρα, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού και της αναδιοργάνωσης που επιτελείται. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι παρόμοιο αφού από το 2020 μέχρι το 2023 στα ΕΛΤΑ έκλεισαν 227 καταστήματα. Αυτή την στιγμή τα καταστήματα που μένουν ανοιχτά αγγίζουν τα 250.
Το λουκέτο οφείλεται στις περικοπές που πρέπει να γίνουν στα λειτουργικά έξοδα καθώς σημειώνονται σημαντικά ελλείμματα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τα τελευταία 10 χρόνια η διακίνηση αλληλογραφίας έχει πέσει κατά ένα 80% και ειδικά τον τελευταίο χρόνο η πτώση που σημειώνεται είναι της τάξης του 20%.
Όπως μας ενημερώνουν, λόγω της ψηφιοποίησης της επικοινωνίας το δίκτυο πλέον θεωρείται ζημιογόνο καθώς όλα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στην χώρα κάνουν τζίρο 15 εκατομμύρια ενώ την ίδια στιγμή το κόστος τους φτάνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ.
Καταστήματα κλείνουν ακόμα και σε Δήμους της Αττικής
Ο πρόεδρος του σωματείου ταχυδρόμων Αθήνας και Αττικής, Ιωάννης Οικονόμου, από Δευτέρα μόνο στην Αττική πρόκειται να κλείσουν 41 καταστήματα, με τους δήμους Αλίμου, Δάφνης, Μεταμόρφωσης, Καισαριανής και Νίκαιας, Μαραθώνα μεταξύ άλλων, να μένουν χωρίς κανένα κατάστημα.
«Υπάρχουν δε ολόκληροι νομοί, όπως τα Γρεβενά, που θα έχουν κατάστημα μόνο στην πρωτεύουσα του νομού» σημειώνει, συμπληρώνοντας ότι στην Αιτωλοακαρνανία θα κλείσουν 9 καταστήματα και πολλά ακόμα θα κλείσουν και στην Εύβοια όπου οι αποστάσεις μεταξύ των περιοχών είναι μεγάλες.
Πηγές των ΕΛΤΑ, υποστηρίζουν ότι όπου κλείνει ένα κατάστημα στην επαρχία, σε πολύ κοντινή απόσταση και όχι περισσότερο από 9 χιλιόμετρα, θα υπάρχει πρακτορείο των ΕΛΤΑ που θα εξυπηρετεί τους πολίτες, ενώ ο ταχυδρόμος που φέρνεις τις συντάξεις, θα παραμείνει.
Τι θα γίνει με τους υπαλλήλους;
Όπως τονίζει ο πρόεδρος των ταχυδρόμων Αττικής κ. Οικονόμου αυτή την στιγμή συντελούνται πολλές αλλαγές στα ΕΛΤΑ : «Πέρα από τα καταστήματα που κλείνουν την Δευτέρα, ένα μεγάλο μέρος της της διανομής δίνεται πλέον σε ιδιωτικές εταιρίες και εκεί που δεν δίνεται, αυξάνεται ο γεωγραφικός χάρτης που πρέπει να εξυπηρετήσει ένας ταχυδρόμος. Ένας ταχυδρόμος εκεί που εξυπηρετούσε 50 τετράγωνα, εξυπηρετεί 70. Αυξάνεται και ο χρόνος εργασίας δηλαδή πέρα του ωραρίου του». Επιπλέον, είναι ανήσυχος για το ότι θα υπάρξουν απολύσεις του πλεονάζοντος προσωπικού και ταυτόχρονα οι συμβασιούχοι από το νέο έτος δεν θα υπάρχουν.
Όπως ενημερώνουν πηγές από τα ΕΛΤΑ δεν θα μειωθεί το τακτικό προσωπικό και αλλά στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης θα προσπαθήσουν να μειώσουν την ανάγκη που έχουν σε προσωπικό ΕΛΤΑ τρίτων εταιρειών, δηλαδή ενοικιαζόμενων εταιριών.
Σφοδρές αντιδράσεις δήμων & Δημάρχων
Όπως είναι λογικό, οι Δημοτικές Αρχές ανά την Ελλάδα έσπευσαν να υπερασπιστούν τη λειτουργία των καταστημάτων ΕΛΤΑ των οικείων Δήμων, με αρκετούς Δημάρχους να επικαλούνται υποβάθμιση τοπικών κοινοτήτων, την ταλαιπωρία λόγω της χιλιομετρικής απόστασης που θα καλούνται να διανύουν οι πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν, αλλά και το ψηφιακό αναλφαβητισμό πολιτών τρίτης ηλικίας στις επαρχιακές και ακριτικές περιοχές.
Ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου δηλώνει πως η αναστολή του ΕΛΤΑ Αρκαλοχωρίου «πλήττει μια περιοχή η οποία είναι ήδη δοκιμασμένη», αναφερόμενος στο καταστροφικό σεισμό του 2021. Ο Δήμαρχος Σουφλίου αναρωτήθηκε «με ποια κριτήρια αντιμετωπίζονται οι πολίτες αυτής της πολύπαθης περιοχής, οι οποία αντιμετωπίζεται με όρους «λογιστικής τακτοποίησης»;
Με ψήφισμα που εγκρίθηκε ομόφωνα χθες, 29 Οκτωβρίου, το Δημοτικό Συμβούλιο Καισαριανής καλεί τη Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση για κλείσιμο του καταστήματος Καισαριανής. Απευθύνει επίσης κάλεσμα σε δημότες, συλλόγους, σωματεία να στηρίξουν τη διεκδίκηση να παραμείνει το ταχυδρομείο ανοιχτό και πλήρως στελεχωμένο με ευθύνη του κράτους, καθώς και στους βουλευτές Νοτίου Τομέα να τοποθετηθούν.
Ο δήμαρχος Παπάγου – Χολαργού, Ηλίας Αποστολόπουλος μετέφερε στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη, όσον αφορά το κλείσιμο του καταστήματος Χολαργού, πως «Το συγκεκριμένο κατάστημα λειτουργεί εδώ και δεκαετίες στο Δήμο μας και καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων μιας περιοχής αμιγούς κατοικίας. Εξυπηρετούνται αρκετά ηλικιωμένα άτομα που δεν έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές συναλλαγές ή να μετακινούνται εύκολα σε άλλες περιοχές»
Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις και από δήμους της Ηπείρου αφού κλείνουν τα καταστήματα σε Μέτσοβο, Τσεπέλοβο, Ζίτσα, Φιλιππιάδα, Καναλάκι, Λούρο, όπως και ένα υποκατάστημα στην πόλη των Ιωαννίνων.
Ο Δήμος Μαραθώνος εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για το αιφνιδιαστικό κλείσιμο του ταχυδρομικού υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ «μιας υπηρεσίας που εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες πολίτες, επαγγελματίες, ηλικιωμένους & ευάλωτες κοινωνικές ομάδες».
Σφοδρές αντιδράσεις υπάρχουν και στη Λέσβο καθώς υπάρχουν προχωρά το κλείσιμο των καταστημάτων σε Πλωμάρι, Μόλυβο, Μανταμάδο, Αγιάσο και Ερεσό στη Λέσβο, καθώς και στο Μούδρο της Λήμνου.
Με επιστολή διαμαρτυρίας, η δήμαρχος Χαλκιδέων, Ελένη Βάκα, καταγγέλλει την διοίκηση των ΕΛΤΑ για το κλείσιμο του καταστήματος στη Νέα Αρτάκη αλλά και για τη πρόθεση κλεισίματος του καταστήματος Βασιλικού Ληλαντίων. Η δήμαρχος τονίζει τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι όσον αφορά τις ταχυδρομικές υπηρεσίες αλλά και την εξυπηρέτηση πληρωμών ΔΟΥ, ΔΕΗ κλπ.
Ο Δήμαρχος Δίου-Ολύμπου, Ευάγγελος Γερολιόλιος, η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου και βουλευτές της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας με επιστολή τους εκφράζουν την «αγανάκτηση και ένστασή τους στην ξαφνική απόφαση των ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.» και τονίζουν: «Αδυνατούμε να κατανοήσουμε πώς αποφασίζετε να αναστείλετε τη λειτουργία καταστημάτων, ενός που βρίσκεται στο Λιτόχωρο, έδρα του Δήμου Δίου-Ολύμπου, και του άλλου που βρίσκεται στη Λεπτοκαρυά, την πιο τουριστική περιοχή του Δήμου μας, τα οποία εξυπηρετούν από 30.000 έως 130.000 δημότες και επισκέπτες, όπως και πολλές υπηρεσίες στη διάρκεια του έτους.»
Επιπλέον, περιοχές στις οποίες πρόκειται να κλείσουν καταστήματα και έχουν υπάρξει αντιδράσεις e;inai στους Δήμους: Τυρνάβου, Λοκρών (στην Αταλάντη), Ερυμάνθου (Χαλανδρίτσα), Τζουμέρκων (Πράμαντα), Ορχομενού (Ορχομενός), Αριστοτέλης (Ιερισσός και Αρναία), Οιχαλίας (Θουρία, Μελιγαλά, Κορώνη και Πεταλίδι).
ΕΛΤΑ: Αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών, με ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για σχέδια από τα οποία απουσιάζει το μεταρρυθμιστικό στοιχείο, αφού αποτελούν συρρίκνωση της εταιρείας και αποδιάρθρωσή της. Συνολικά, η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει το σχέδιο «Αρμαγεδδώνα».


Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν (σε αλφαβητική σειρά)
- ΑΓΙΑΣ
- ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡ.
- ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11)
- ΑΓΙΑΣΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
- ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
- ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
- ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
- ΑΓΝΑΝΤΕΡΟΥ
- ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ
- ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ
- ΑΚΡΑΤΑΣ – ΑΙΓΕΙΡΑΣ
- ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171)
- ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
- ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
- ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ
- ΑΛΙΜΟΥ
- ΑΜΑΡΙΟΥ
- ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2)(CARREFOUR)
- ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
- ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ
- ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
- ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
- ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ
- ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
- ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ
- ΑΡΙΔΑΙΑΣ
- ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
- ΑΡΝΑΙΑΣ
- ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
- ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΚΗΝΩΝ
- ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
- ΑΡΧΑΝΩΝ
- ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ
- ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
- ΑΣΤΡΟΥΣ
- ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ
- ΑΦΑΝΤΟΥ
- ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ (ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ)
- ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ
- ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
- ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
- ΒΙ.ΠΕ.Θ.
- ΒΟΝΙΤΣΑΣ
- ΒΟΥΛΑΣ
- ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
- ΒΡΑΧΝΑΙΙΚΩΝ
- ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
- ΒΡΥΣΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
- ΓΑΒΑΛΟΥΣ
- ΓΑΖΙΟΥ
- ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
- ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ
- ΓΑΥΡΙΟΥ
- ΓΕΡΑΚΑ
- ΓΚΟΥΡΑΣ
- ΔΑΦΝΗΣ
- ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
- ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
- ΔΕΛΦΩΝ
- ΔΕΣΚΑΤΗΣ
- ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ
- ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣ.
- ΔΙΣΤΟΜΟΥ
- ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
- ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ
- ΕΛΟΥΝΤΑΣ
- ΕΡΕΣΟΥ
- ΕΡΕΤΡΙΑΣ
- ΕΥΛΑΛΟΥ
- ΕΦΥΡΑΣ
- ΖΑΓΟΡΑΣ
- ΖΙΤΣΑΣ
- ΘΕΡΜΟΥ
- ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18)
- ΘΟΥΡΙΑΣ
- ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
- ΙΑΛΥΣΟΥ
- ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
- ΙΕΡΙΣΣΟΥ
- ΙΤΕΑΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
- ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2
- ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
- ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ
- ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
- ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ
- ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ
- ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ
- ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
- ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
- ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ
- ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
- ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ
- ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ
- ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ
- ΚΙΑΤΟΥ
- ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
- ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
- ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49)
- ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
- ΚΡΗΝΙΔΩΝ
- ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
- ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13)
- ΛΑΛΑ
- ΛΕΒΙΔΙΟΥ
- ΛΕΝΟΡΜΑΝ
- ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ
- ΛΕΧΑΙΝΩΝ
- ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
- ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
- ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ
- ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
- ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
- ΛΟΥΡΟΥ
- ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
- ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ
- ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
- ΜΑΛΙΩΝ
- ΜΑΝΔΡΑΣ
- ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ
- ΜΑΡΑΘΩΝΑ
- ΜΑΧΑΙΡΑΔΟΥ
- ΜΕΘΑΝΩΝ
- ΜΕΛΙΓΑΛΑ
- ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ
- ΜΕΤΣΟΒΟΥ
- ΜΗΘΥΜΝΑΣ
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54)
- ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
- ΜΟΥΔΡΟΥ
- ΜΥΤΙΚΑ
- ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ
- ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14)
- ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
- ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
- ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
- ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
- ΝΕΑΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
- ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
- ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
- ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
- ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
- ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
- ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΡΤΑΣ
- ΝΙΚΑΙΑΣ
- ΝΙΚΗΤΗΣ
- ΝΥΔΡΙΟΥ
- ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ
- ΟΙΑΣ
- ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
- ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
- ΠΑΛΛΗΝΗΣ
- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17)
- ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
- ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
- ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
- ΠΑΤΡΑΣ 3
- ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
- ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
- ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
- ΠΛΑΤΑΝΙΑ
- ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
- ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ
- ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ
- ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
- ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ
- ΠΥΛΑΙΑΣ
- ΠΥΛΗΣ
- ΡΑΧΩΝ
- ΡΟΔΟΥ 2
- ΣΕΡΒΙΩΝ
- ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ
- ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
- ΣΚΑΛΑΣ
- ΣΚΥΔΡΑΣ
- ΣΟΥΔΑΣ
- ΣΟΥΦΛΙΟΥ
- ΣΟΦΑΔΩΝ
- ΣΟΦΙΚΟΥ
- ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
- ΣΤΥΛΙΔΑΣ
- ΣΥΚΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ
- ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ
- ΤΖΑΒΡΟΥ (ΣΚΡΙΠΕΡΟΥ)
- ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ
- ΤΥΡΝΑΒΟΥ
- ΤΥΧΕΡΟΥ
- ΦΙΛΙΑΤΩΝ
- ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
- ΦΙΛΟΤΙΟΥ (ΧΑΛΚΕΙΟΥ)
- ΦΙΣΚΑΡΔΟΥ
- ΦΥΤΕΙΩΝ
- ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ
- ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ
- ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ
- ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.)
- ΧΟΛΑΡΓΟΥ
- ΨΑΧΝΩΝ
https://www.aftodioikisi.gr/














Leave a Reply